Zanim wykonamy taki nadruk niezbędne jest wykonanie tzw. „przygotowalni”, czyli wycięcie w tamponie kształtu jaki będzie nanoszony na gadżety reklamowe. Dzięki temu, że tampon jest miękki, możemy nim znakować nawet na nierównych przestrzeniach. Technika tampodruku jest na tyle precyzyjna, że powstałe znakowanie prezentuje się bardzo wyraźnie i profesjonalnie przy znakowaniu zarówno tworzyw sztucznych, szkła, metalu i drewna, ale także miękkich powierzchni, np. pianki.
Tampodruk to technika druku stosowana często do znakowania gadżetów reklamowych. Polega on na nanoszeniu nadruku na przedmioty miękkim stemplem, zwanym inaczej tamponem – stąd nazwa tej techniki.
Zanim wykonamy taki nadruk niezbędne jest wykonanie tzw. „przygotowalni”, czyli wycięcie w tamponie kształtu jaki będzie nanoszony na gadżety reklamowe. Dzięki temu, że tampon jest miękki, możemy nim znakować nawet na nierównych przestrzeniach. Technika tampodruku jest na tyle precyzyjna, że powstałe znakowanie prezentuje się bardzo wyraźnie i profesjonalnie przy znakowaniu zarówno tworzyw sztucznych, szkła, metalu i drewna, ale także miękkich powierzchni, np. pianki.
Przy gadżetach reklamowych ta metoda znakowania jest niezastąpiona, znakujemy nią niewielkie powierzchnie, np. długopisy reklamowe. Standardowa wielkość tampodruku: 70 x 20 mm przy podłużnych nadrukach i 50 x 50 przy nadrukach kwadratowych. Tampodruk, jak każdy rodzaj druku, oprócz swoich niewątpliwych zalet posiada także ograniczenia. W tym wypadku jest to ilość kolorów. Możemy nanieść jednocześnie tylko jeden kolor i zazwyczaj na jednym poprzestajemy ze względu na trudność spasowania kolorowych elementów względem siebie.
Gdy nasi klienci zamawiają u nas gadżety z logo w 1 kolorze, to zdecydowanie polecamy tampodruk. Daje on bardzo profesjonalny efekt i wysoką rozdzielczość znakowania stosunkowo niewielkim kosztem.